شاید شما هم از اون دسته مدیران سایت باشین که دنبال یادگیری سئو و امور بهینه سازی سایتتون هستین! کلاس خصوصی سئو که توسط سیب سئو در مشهد برگزار میشود، دقیقا دوره ایست که برای شما کاربردی و هدفمنده چون با کمترین هزینه، بیشترین کارایی و اطلاعات در مورد سئو سایتتون رو خواهید برد 🙂
این کلاس در مشهد برگزار میشه و افرادی که صاحب سایت یا استارت آپ هستن ، به راحتی میتونن شرکت کنن و اطلاعات خودشونو بالا ببرن. از طرفی نیاز نیست خیلی از کارهای تخصصی رو برون سپاری کنن. تعداد محدود شرکت کنندگان باعث میشه تا شما بهتر و راحت تر سوالاتتونو بپرسین درنتیجه کیفیت یادگیری بسیار بالاتر میره 🙂
چرا دوره آموزش سئو رو نباید از دست بدم؟
یادگیری سئو با ۲ روش امکان پذیر خواهد بود. یا مطالعه هزاران مقاله و ویدئو اموزشی یا اینکه خودتون ۵ سال بشینین از صفر تجربه کسب کنید! خب این دو مورد به تنهایی امکان پذیر نیستن یا شاید در شرایط فعلی کسی نتونه با یکی از این دو روش سئو رو یاد بگیره. حالا پیشنهاد من چیه؟ با شرکت کردن در دوره سئو ویژه مدیران ، مباحث تئوری های مورد نیاز تدریس و تمام تجربه و آموخته های ۵ ساله ی خودمو بصورت عملی در اختیارتون خواهم گذاشت. شما با یک تیر ۲ نشون خواهید زد. مباحث تئوری کاملا به زبان ساده و قابل فهم تدریس خواهد شد. بعد هر موضوع، بصورت عملی روی سایت هایی که قراره خودتون طراحی کنید، سئو هم انجام خواهد شد.
پیش نیاز شرکت در این دوره چیه؟
√ اطلاعات و تجربه اولیه از دنیای وب (کد نویسی- سئو- تولید محتوا)
√ حتی اگه هیچ آشنایی با این موارد ندارید هم نگران نباشید، من کمکتون خواهم کرد.
در جلسه اول چه اتفاقاتی افتاد؟
با مفاهیم اولیه و کلی سئو آشنا شدیم. فاکتور های کلی که در سئو تاثیر گذارن رو بررسی کردیم. الگوریتم های مهم و حساس رو باهم مرور کردیم. ساختار لینک و لینک سازی رو شکافتیم همچنین فهمیدیم که لینک سازی یا Link Building یکی از مهمترین بخش های سئو ی سایت ماست.
شما هم مایلین که توی کلاس خصوصی سئو شرکت کنین؟
بسیار عالی. تبریک میگم که به فکر رشد و توسعه خودتون هستین… هر زمان که خواستین شرکت کنین، کافیه که به اینستاگرام من پیام بدین تا راهنمایی کنم♥
سلام امیدوارم که خوب باشین. هفته پیش روزنامه خراسان (ویژه نامه) با مسعود ناصری مدیرعامل شرکت بهین پرداز سیب خلاق سبز مصاحبه ای در مورد اهمیت سئو در کسب و کار آنلاین انجام داد که امروز شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۲۳ چاپ شد و ما اینجا متن مصاحبه رو قرار دادیم تا راحت بتونید مطالعه کنید.
با « سئو » از همه جا مشتری داشته باشید
تکنیکهای بهینهسازی سایت و ایجاد کسبوکار اینترنتی
نویسنده : میلاد قارونی روزنامه نگار
مقاومت و بهانهجویی را باید تمام کنید. رقیبان شما حتی یک فروشگاهی که آن را خیلی کوچک به حساب میآورید، با طراحی سایتی، در حال تبدیل کسب و کار خود از حالت سنتی به اینترنتی هستند. البته این روزها همه کسب و کارها، حتی کوچک ترین فروشگاه هم در حال طراحی یک سایت برای فعالیت در اینترنت است. قدرت اینترنت را نمیتوان دست کم گرفت. به هرحال باید قبول کنید که بیشتر مردم ترجیح میدهند تا با استفاده از غول بزرگ به دنبال فروشگاه یا شرکتی باشند که خدمات و محصولات آنها را عرضه میکند. فرقی هم ندارد که هر دو در کجا باشند؛ مهم این است که آن سایت اینترنتی بتواند نیاز کاربر را برطرف کند.
نمونه های کسب و کارهای اینترنتی این روزها خیلی زیاد شده است. از دیجی کالا گرفته که معروفترین آن است تا سایتهای دیگری که شما در تبلیغات اینترنتی و دیگر روشها آنها را پیدا میکنید. همه کسبوکارها به سمت داشتن سایت رفتهاند. این که چه نوع کسبوکاری هم داشته باشید، تفاوتی ندارد؛ فروشگاه اینترنتی، آژانس هواپیمایی، مطب پزشک، طراح ساختمان و …. حداقل مزیت داشتن کسبوکار اینترنتی برندینگ بهتر و پیدا کردن مشتریانی از سراسر ایران است. مشتریانی از نقاطی که شما تا به حال به آنها فکر هم نکردهاید. اگر بخواهیم تکنیکهای فعالیت در اینترنت را بنویسیم، باید تمامی هشت صفحه را به آن اختصاص دهیم باز هم میتوان درباره آن مطلب نوشت؛ اما برای این که بتوانیم خیلی سریع به تعریف، نکات و مزیتهای اصلی فعالیت در اینترنت دست پیدا کنیم، به دنبال یک متخصص در این حوزه رفتیم. سید مسعود ناصری، متخصص دیجیتال مارکتینگ و سئو، از جوانان دهه ۷۰ و اهل مشهد (متولد قاین) است که حدود چهار سال در حوزه سئو فعالیت میکند. مسعود از سال گذشته شرکت خود را به نام سیب سئو در مشهد تأسیس کرد و تاکنون توانسته با برند های خوبی در حوزه افزایش فروش و برندینگ آنها در اینترنت همکاری داشته باشد. با این که رشته مسعود مترجمی زبان انگلیسی بود؛ اما علاقه زیاد او به حوزه سئو، باعث شده که راه خود را به این سمت به اصطلاح کج کند و با مطالعه و تلاش زیاد به یک برند تبدیل شود. مسعود به خوبی با چالشهای فروشگاههای مشهد آشناست. این که هنوز بسیاری از فروشگاههای سنتی راغب به تبدیل کسبوکار خود از حالت سنتی به اینترنتی نیستند. مسئلهای که باید یک روز تغییر کند. برای همین ما با مسعود مصاحبهای کردیم و از او خواستیم تا ما را با کسبوکار اینترنتی، اصطلاحات و مزیتهای آن آشنا کند.
چرا باید کسبوکارهای سنتی به سمت کسبوکار آنلاین بروند؟
این یک موضوع بسیار مهمی است که این روزها کسبوکارها چنین تغییری را در خود احساس میکنند. افرادی بودند که اگر تا پنج سال پیش به آنها میگفتید که باید علاوه بر فروش فیزیکی و سنتی، فروش آنلاین هم داشته باشید، به دلیل دیدگاه سنتی و نداشتن چشم انداز بیزنسی و با دلایل پیش و پا افتاده، آن را رد میکردند؛ اما همین گروه از افراد این روزها به سمت شرکتهای طراحی سایت و فعال در حوزه تبلیغات اینترنتی میروند و از آنها مشاوره میخواهند تا وارد دنیای تجارت آنلاین شوند. این نشان میدهد آنها متوجه قدرت اینترنت شدهاند. در واقع، شما هر کسبوکاری هم که داشته باشید، به دلیل این که مشتریان اغلب در فضای اینترنت به دنبال اهداف و نیاز خود هستند، باید به سمت استفاده از این بستر بروید. زمینه کاری فرقی ندارد. کسبوکار آنلاین به شما کمک میکند تا بتوانید به مشتریان و مخاطبان زیاد و البته هدفمندی در سراسر ایران دست پیدا کنید.
در حالت سنتی چنین امکانی برای شما وجود ندارد. نهایت تبلیغات شما بنر و دهان به دهان و در محدود شهر خود است؛ اما با استفاده از اینترنت، مرزی برای فعالیت شما وجود ندارد. بههرحال، گاهی لازم است که با جریان آب پیش بروید. البته این جریان اصلاً هم غلط نیست.
عبارت سئو را زیاد میشنوید سئو و بهینه سازی سایت را شما زیاد در این حوزه میشنوید. در واقع اولین چیزی است که مسئول تبلیغات آن را بیان میکند. سئو به زبان ساده انجام دادن تعدادی کارهای تخصصی در داخل و خارج سایت است که باعث می شود سایت در گوگل محبوب شود تا کاربران هدفمند زیادی وارد آن شوند. سئو را میتوانیم به این صورت تعریف کنیم: آزمون تیزهوشان! یک کلاس از مدرسه تیزهوشان ظرفیت ۱۰ دانش آموز را دارد و در سطح شهر رقابتی بین ۲۰۰۰ دانش آموز برگزار می شود که همه سعی میکنند جزو ۱۰ نفر برگزیده برای داشتن آیندهای درخشان باشند. در واقع متخصص سئو یا بهتر بگوییم شخصی که مسئول بهینه سازی سایت شماست، تلاش میکند تا سایت شما را جزو ۱۰ سایت اول گوگل کند. اگر صفحه اول نباشید، احتمال این که کسی از سایت شما بازدید کند، خیلی کم است. پس عملاً شانس فروش محصول یا خدمات را از دست خواهید داد! بنابراین اگر قرار است تا از طریق وبسایت فروش داشته باشیم، باید سئو سایت را جدی بگیریم.
تکنیکهای بهینه سازی شامل چه بسترهای دیگری می شود؟
بهینه سازی سایت در واقع فعالیتهایی است که در اینترنت برای بهبود رتبه سایت انجام می شود که البته فقط شامل سئو نیست؛ ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، شبکههای مجازی، تبلیغات میدانی، تبلیغات کلیکی و … از بسترهایی هستند که میتوانیم با کمک آنها کاربران را به سمت سایت هدایت کنیم. استفاده از هرکدام از این بسترها بر اساس هدف کسبوکار مشتریان او باید جلو برود. تعیین آنها تا بررسی دقیق خود کسبوکار امکان پذیر نخواهد بود.
چند نمونه از کسب و کار اینترنتی موفق در مشهد
ایران سرور را میتوان یکی از همین کسبوکارهای موفق در این زمینه نام برد. شرکتی که با تکیه بر متخصصان داخلی خود درزمینه فروش هاست و دامنه فعالیت میکند. گرین وب، آوات هوم، دی ام ۳۶۰، سیب سئو و بروررسانی از برندهایی هستند که با استفاده از همین سایت و انجام فعالیتهای بهینه سازی سایت به خوبی توانستهاند، غیر از مشهد، در ایران خود را به یک برند تبدیل کنند. به غیر از آن مشهد ظرفیت بسیار بالایی درزمینه گردشگری،بهداشت و سلامت، رستوران و … دارد که اگر کمی هوشمندانه فعالیت کند به راحتی میتواند در زمان کوتاه به درآمد بالایی برسد.
رابطه هزینه و برگشت سرمایه
برای دریافت نتیجه فعالیت در بستر اینترنت نیاز به زمان است. تکنیکهای آن در یک شب و گاهی یک سال هم جواب نمیدهد. رقبا اینقدر قوی شدهاند که باید خیلی هوشمندانه رفتار کرد. زمانی که شما انتظار دارید تا جزو ۱۰ سایت برتر باشید، باید بودجه کافی اختصاص بدهید. متأسفانه امروزه برخی از شرکتها، با انجام دادن تکنیکهای غیرقانونی و قیمت بسیار کم در زمان بسیار کوتاهی سایت شما را بالا میآورند که متأسفانه این روش بعد از مدت کمی میتواند عواقب بسیار جبران ناپذیری برای سایت شما داشته باشد. بودجه در سئو حرف اول را میزند.
فعالیت درست هزینه زیادی میطلبد اما در دراز مدت، بازگشت سرمایهای چشمگیر و پایدار خواهد داشت. وقتی شما از تکنیکها به درستی استفاده کنید و سایت در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، کاربران با سایت شما آشنا میشوند و اگر خدمات و محصولات شما مناسب باشد، به مشتریان دایمی شما تبدیل میشوند. بسیاری از شرکتها که وارد کسبوکار اینترنتی میشوند و در ابتدا هزینههای زیاد و البته درست میکنند، بعد از این که جواب خود را گرفتند، چند برابر آن را به دست میآورند.
آینده این کسبوکارهای اینترنتی
بیل گیتس جمله خیلی معروفی در خصوص کسبوکارهای اینترنتی دارد که مضمون تکمیل شده آن این است:« اگر کسبوکار اینترنتی شما سئو نشده باشد، باید تعطیل کنید.» آینده کسبوکارهای اینترنتی به لطف استارت آپ های جدید و کاربردی، بسیار روشن و درخشان است. این احتمال میرود که تا پنج سال دیگر هیچ شهروندی برای خرید محصولات مورد نیاز خود، به مغازه یا فروشگاهی نخواهد رفت. هوش مصنوعی به سرعت درحال رشد و توسعه است و این باعث می شود تا رقابت در بین کسبوکارهای اینترنتی بسیار بیشتر شود و از طرفی افرادی که سنتی کار میکنند، دیگر باید در آن زمان خانهنشین شوند.
اگه به دنیای دیجیتال مارکتینگ علاقه مندی و نمی دونی از کجا شروع کنی، پاشو بیا شرکت سیب سئو دوره کارآموزی تا بعدش خودت بتونی مسیر شغلی زندگیت رو تعیین کنی!
شرایط #دوره_کاراموزی :
√ بعد دوره در صورت قبولی در آزمون سیب سئو، همکاری بصورت پروژه ای یا استخدام
امروز میخوایم یک اپلیکیشن ایرانی و جالبی رو معرفی کنیم که اکثر شما ازش بی خبرین و نمیشناسینش! تیم تولید محتوا سیب سئو این برنامه کاربردی رو واستون آماده کرده. اپلیکیشن کمدا یه فضای کاملا دخترونهاس. مهم نیس چند سالتونه و کجا زندگی میکنین، شما میتونین کلی رفیق پیدا کنین و علاوه بر اون تبدیل بشین به یک بیزنس وُمن حرفهای و خفن. کار کردن باهاش ساده است و اگر کمی به اینستاگرام مسلط باشید راحت از پسش برمیاید، فراموش نکنین که شما خانومید و هیچ غیرممکنی واسه ما خانوما وجود نداره😉 خب بهتره که اول ی سری توضیحاتی مختصر در مورد این اپلیکیشن قرتی بازی داشته باشیم و بعد واسه توضیحای تکمیلی پیشنهاد میکنم که فیلم رو ببینید.
اپلیکیشن کمدا مخصوص خرید و فروش لباس خانم ها
درست مثل اینستاگرام شما دارای یک صفحه شخصی هستین و میتونین واسه خودتون کلی رفیق پیدا کنین و باهاشون دوست بشین. توی صفحهی دوستاتون کلی لباس و جینگیلی جات و کفش و کیف میبینین و اگه از چیزی خوشتون اومد، میتونید با دوستتون ارتباط بگیرید و ازش خرید کنین. چیزی که اپلیکیشن کمدا رو از بقیه اپلیکیشنای خرید متفاوت کرده “درصد تخفیف بالا”ی اونه. گاهی میبینی یه سری اجناس تا ۹۰ درصد هم آف خورده و اونجاست که دست و پای ما خانوما واسه خرید کردن میلرزه😍 هر لوازمی که توی اپلیکیشن کمدا وجود داره یه قصهی نگفته داره که شما میتونین واسه بقیه تعریف کنین. البته که یه سری ریزهکاریا داره که میتونه شما رو تبدیل کنه به “شاخ کمدا” که باید ویدئو رو ببینین تا خودتون بطور کامل داستان رو متوجه بشین.
توضیح و معرفی کامل کمدا
[aparat id=”lRGQA” width=”700″]
[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] اگه سوال داشتین همینجا کامنت بذارین. اگرم خواستین مقاله رو منتشر کنین، از این لینک استفاده کنین : لینک کوتاه [/message_box]
کُمُدا چیه؟
سایت کمدا خودشو اینطور معرفی میکنه : چیز میزای خوشگل تر و تمیز که دوستش داری، هدیه گرفتی، اندازت نیست، یا فقط یه بار پوشیدی و توی کمدت فقط جا گرفته و خاک میخوره رو بیار توی کُمُدا، به پول تبدیل کن! از اون طرف هم با ۵۰-۷۰% تخفیف هم از کمد بقیه چیز میز جدید و عتیقه بخر، به بی نهایت کمد لباس دخترونه سرک بکش، فالوشون کن، باهاشون گپ بزن، ازشون خرید کن! ما یه جمع دخترونه با دغدغه های محیط زیستی هستیم که هدفمون توی کمدا بازگردوندن پوشاک مازاد(نو،در حد نو ) به چرخه مصرف، کاهش مصرف گرایی و حفاظت از محیط زیست هست.
سایت حذف شده از لیست نتایج گوگل بحث امروز سیب سئو ست که حسابی قراره راجع بهش صحبت کنیم. اگه وبمستر یا سئو کار هستید، حتما با این مشکل مواجه شدید و من کاملا درکتون می کنم، اون لحظه ای که کلیدواژه هایی رو که سئو کردین رو سرچ می کنین و سایت توی هیچ صفحه ای از گوگل بالا نیست، قلبتون توو حلقتون اومده و چیزی تا سکته زدن دومتون نمونده خخخخ اما توو این لحظه چه باید کرد؟ نماز آیات؟ تماس با پشتیبانی گوگل؟ تماس با هاستینگ؟ تماس با یک سئو کار خفن؟ یا ….
مخاطبین این مقاله : افراد متخصص و وبمستر
توضیحاتی مختصر از حضرت گوگل در مورد حذف سایت از سرچ گوگل
گوگل ممکنه موقتا یا بطور دائم سایت ها رو از لیست نتایج یا ایندکس index خودش حذف کنه اگه بر این باور باشه که شما ( متخصص سئو ) یا مالک سایت به هر نحوی قوانینش رو رعایت نکردین یا به هر روشی خواستین مقررات و شرایطی که تعیین کرده رو زیر پا بزارین و به قول خودمون دورش بزنین، به سادگی متوجه میشه و سخت حالتونو میگیره. اگه سایت رو بلاک کنه که شما پنالتی می شین و خارج شدن از لیست پنالتی کار حضرت فیله !! دقیقا مثل این می مونه که پلیس راهنمایی رانندگی موتور بدون پلاک شما رو گرفته و منتقل کرده پارکینگ، حالا در آوردن موتور از پارکینگ خودش یک پروسه ی چند ماهه ست …. دلایل مختلفی می تونه داشته باشه که چرا از لیست نتایج گوگل پرت شدین که این موارد زیر می تونه تاثیر گذار باشه. اقدامات مشخصی چون : کلاکینگ Cloaking ، قرار دادن متون بی رنگ و خارج از دید کاربر Hidden text or links ، ایجاد صفحات/لینک های بی کیفیت و تقلبی که صرفا با هدف فریب دادن موتور های جست و جو پایه ریزی شدن Doorway pages و …. اگه سایت بخاطر رعایت نکردن قوانین و ضوابط بلاک (پنالتی) شده باشه، ما حتما از طریق سرچ کنسول به شما هشدار خواهیم داد.
خب دقیقا میخوایم روش هایی رو بررسی کنیم که ببینیم مشکل از کجاست و چرا این اتفاق افتاده؟
روش های تشخیص حذف سایت از لیست نتایج گوگل
سایت دو نقطه :site
یکی از روش های ساده ای که میشه فهمید سایت و صفحاتمون از لیست ایندکس گوگل حذف شده یا نه، این روشه :
تطق تصویر، اول :site بعد ادرس دامنه بدون www و https/http رو تایپ کنید(site:30bseo.ir). اگه هیچی نیاورد، یعنی از لیست ایندکس حذف شدن اما اگه صفحات رو نشون داد یعنی همچنان در لیست حضور دارن. گاهی اوقا ممکنه تاخیر کراول هم تاثیر داشته باشه.
نکته: به تعداد نتایج صفحات سایتتون هم دقت کنید. اگه تعداد خیلی بیشتر از حجم پیش بینی شماست، احتمال داره که هاست ویروسی یا هک شده باشه و صفحات اسپم تولید کردن! یک موردی که قبلا بهش برخورده بودم همین حالت بود. سایتی در زمینه دندانپزشکی که تازه راه اندازی شده بود حدود ۱۰۰۰ نتیجه در لیست ایندکس صفحه داشت که بعد از اینکه آمارشو گرفتم، فهمیدم که صفحات اسپم ساختن با لینک های مخرب و پورن به جهت بالا بردن ترافیک سایت که مصداق کامل سئو سیاه هست.
بررسی سرچ کنسول search console
هیچ موقه از سرچ کنسول غافل نشید! مثل خونواده خودتون بدونیدش خخخ . آیتم Security issues و Manual actions رو چک کنید. شاید خطایی ثبت شده باشه. اگه هیچی نبود و تیک سبز داشتید، برید سراغ روش های بعدی…
هاست و بدافزار host & malware
در مورد هاست زیاد بحث نمی کنم چون خودتون باید بگردید علائم مشکوکی هست یا نه. اگه از وردپرس استفاده می کنین احتمال داره هک شده باشه و هکر اسکریپتی نصب کرده که می تونه روی مرورگر کاربران بدافزار نصب کنه که در کروم به این شکل نمایش میده و اخطار میده که اگه اصرار بر باز شدن سایت دارین، امکان داره اطلاعاتتون به سرقت بره!
هاست و تمامی فایل ها رو محض رضای خدا اسکن کنید. کاراگاه بازی با خودتون.
فایل روبات robots.txt
اگه از وردپرس و یوآست استفاده می کنین، به منو ابزار های یوآست برین و بخش ویرایشگر فایل، اینجا ببینید اصلا فایل robots.txt دارید یا نه؟ اگه بود چک کنید دستورات اضافی نداشته باشه…. گاهی وقتا ممکنه یه نفر از سر بدجنسی یا بی اطلاعی دستوری به روبات بده که از ایندکس شدن سایت جلوگیری بشه. توی این حالت خب مشخصه که دلیل حذف شدن از لیست نتایج گوگل چیه.. اما اگه این مورد هم اوکی بود، برید سراغ مورد بعدی….
اگه از وردپرس استفاده نمی کنین، وارد بخش سرچ کنسول قدیم بشید و از منو crawl گزینه robots.txt tester بزنید. اینجا دستورات فایل رو مشاهده می کنید. ممنوعات و اختیارات کاملا دیده میشه. موارد رو دونه به دونه تست کنید که خطایی نداشته باشه. به این صورت :
اگه وردپرس دارین، این قسمت رو چک کنید حتما که تیک نداشته باشه:
صندوق پیام سرچ کنسول
صندوق پیام اگه مطلب خاصی اشاره نکرده، پس باز هم مشکل از جای دیگست… نگران نباشید
سرچ در بینگ و یاهو yahoo & bing
اگر کلیدواژه ها یا سایت شما در این ۲ موتور جست و جو قرار داشت، ختم صلوات رو بخونید :
ختم صلوات
ببینید دوستان، این مقاله فقط برای افرادی نوشته شده که سایتشون بطور عادی کار میکنه و قبل این موضوع مشکل خاصی نداشتن. کلیدواژه هاشون بصورت نرمال در صفحات و لیست نتایج گوگل وجود داشتن و یهو این اتفاق واسشون افتاده ! اگه همچین شرایطی داشتین ، تجربه و تحقیقات من به شما توصیه میکنه که هیچ جای نگرانی وجود نداره! این اتفاق صرفا یک شوک از سمت گوگله… گوگل گاهی وقتا مثل یک مادره مهربون رفتار میکنه تا توی همچین شرایطی، ما به خودمون بیایم و تمامی موارد و کارهایی که نباید انجام می دادیم و اصلا بهش توجه نداشتیم رو الان مجدد چک کنیم و ازین به بعد حتما رعایتشون کنیم(دیدگاه معنوی). اگه همه شرایط بالا اوکی بود و مشکلی نداشتین، بهترین راهکار، صبر و تقوای الهیه… ۲ ، ۳ روز به خودتون و سایت استراحت بدید تا همه چی برگرده سر جای اولش! حواستون باشه کار عجیب غریبی انجام ندین. کاملا ریلکس و طبیعی. این بهرین شیوه درمانه.
اگه باز هم بعد چند روز مشکل حل نشد، حتما بهم پیام بدین تا مشاوره سئو بدم، امید به خدا مشکل حل خواهد شد.
[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] اگه سوال داشتین همینجا کامنت بذارین. اگرم خواستین مقاله رو منتشر کنین، از این لینک استفاده کنین bit.ly/removeix [/message_box]
از زمانی که فیس بوک اینستاگرام رو خرید، این پلتفرم پیشرفت های زیادی کرد و مثل خیلیای دیگه درجا نزد! هر ماه شاهد آپدیت های جدید و متنوعی هستیم که از حق نگذریم آپشن های بسیار کاربردی و موثری در اختیارمون قرار داده. آپدیت های اخیر تحولات عظیمی بوجود آورد اما این بروزرسانی ها فقط یک آپدیت نیستن! اگه از دیدگاه دیگه نگاه کنیم خیلی مسائل و اتفاقاتی پشت پره میفته که برای خیلی از ماها اصلا مهم نیست و حتی به چشممون هم نمی یاد. بحث داغی که امروز در سراسر جهان بهش می پردازن، تست آپدیت جدید یعنی حذف نمایش تعداد لایک اینستاگرامه که خیلیا رو ناراحت و دلخور کرده.
حذف نمایش تعداد لایک یا همون قلب ♥ خودمون از اینستاگرام که بطور آزمایشی در لوکیشن کانادا در حال اجراست. اگه نمایش تعداد لایک از پست های حذف بشه چه اتفاقی میفته؟
اولین سوالی که پیش میاد اینکه چرا این آزمایش در کانادا انجام شده؟ جواب : کانادایی ها مردمانی بسیار باهوش و اجتماعی هستن که از طریق این پلتفرم ماهانه بیش از ۲۴ میلیون مشارکت دارن و چون ارتباط پر رونقی دارن، اینستاگرام آزمایش رو روی شرکت کننده های دیجیتالی باهوش انجام داده.
با آپدیت جدید اینستاگرام بیشتر آشنا بشیم Instagram new update
۱- نمایش تعداد لایک ها برای کاربران قابل نمایش نیست اما برای شخصی که پست گذاشته قابل نمایش هست. شخصی که پست گذاشته می تونه تعداد لایک ها رو در پنجره ای ببینه که کیا لایکش کردن.
۲- هدف اینستاگرام از این آپدیت اینه که کاربران فقط روی محتوای منتشر شده تمرکز و از قابلیت های دیگه این پلتفرم استفاده کنن و زیاد به لایک و حواشی پست ها نپردازن.
۳- خیلی از کاربران به دلیل اینکه پستِ شون تعداد کمی لایک میخوره، پست رو پاک می کنن درحالیکه اینستاگرام اصلا ازین موضوع خشنود نیست!
۴- برخی از تحقیقات علمی نشون داده که نمایش تعداد لایک ها برای خیلی از کاربران اختلالاتی بوجود آورده( کاربر تعداد لایک پست های خودشو با بقیه مقایسه می کنه)که از لحاظ پزشکی اصلا جالب نیست!
۵- این گزارشات علمی اعلام کرده علیرغم اینکه این آپشن ( لایک like) در پلتفرم های شبکه های اجتماعی خیلی مزایا داره، اما معایبش در کفه ترازو سنگین تره! همچنین این تحقیقات موارد زیر رو گزارش دادن : عصبانیت – دپرسی – گوشه گیری – تاثیر منفی در کیفیت خواب و بدن . امیدواریم با حذف آپشن لایک از اینستاگرام، خیلی از این موارد در افراد کاهش پیدا کنه و رقابت سر تعداد لایک، به سمت کیفیت پست منتقل بشه.
۶- خیلی از اینفلوئنسر ها اظهار داشتن که با حذف دکمه لایک یا نمایش تعداد لایک ، طبق الگوریتم های جدید اینستاگرام، پست های ما افت شدیدی خواهند داشت چرا که کمتر در صفحه feed (صفحه اصلی نمایش پست ها) قرار خواهند گرفت. زمانیکه مشارکت (engagement) کمتر بشه در نتیجه از محبوبیت ما کاسته خواهد شد. احتمال داره که اینستاگرام نمایش تعداد فالوور ها رو هم حذف کنه که من بعید می دونم همچین کاری انجام بده چون یکی از مدل های درامدزایی همین تعداد فالوور هر اکانته که میشه ازش کلی پول به جیب زد.
۷- این آزمایش فقط در کانادا انجام می شه و اگه موفق بود، به پلتفرم های دیگه از جمله فیس بوک هم سرایت خواهد کرد که اون موقع شاهد شبکه های اجتماعی سالم و مفید تری خواهیم بود.
مزایای حذف نمایش تعداد لایک (در آینده دکمه ♥ )
√برای لایک گرفتن کسی پست نخواهد گذاشت
√ خیلی از خانم ها برای کوری خوندن و جنگ سر تعداد لایک بیشتر، عکس هایی منتشر می کنن که اصلا شایسته اون ها نیست بنابراین رغبتشون برای انتشار محتوای بی ارزش کمتر خواهد شد
√ حریم شخصی ها کمتر شکسته میشه
√ عکس های شخصی کمتر منتشر خواهد شد
√بازار داغ سلبریتی و اینفلوئنسر ها کساد خواهد شد
√ تا حدودی از شر تبلیغات مزاحم خلاص می شیم
√بلاک لایک (like block) از بین خواهد رفت
√خیلی از افراد از ربات هایی استفاده می کنن که لایک فیک (لایک تقلبی) انجام میده. این ربات ها و سایت ها خونه نشین خواهند شد
√برخی از اپلیکیشن ها برای جمع کردن لایک و .. نیاز به یوزرنیم پسورد شما دارن، با تعطیل شدن این اَپ ها خیلی از اکانت ها دیگه هک نمیشن
معایب عدم نمایش تعداد لایک پست اینستاگرام
در اینجا به چند مورد از معایب اشاره می کنم تا با تاثیرات این آپدیت بیشتر آشنا بشیم : √ تشخیص پیج های با کیفیت کمی سخت می شه
√ کاربران میزان مشارکت یا (engagement) اون پست رو به درستی نمی تونن حدس بزنن
√ سایت هایی که ارائه خدمات تحلیل و آنالیز پیج دارن، با مشکل اساسی روبه رو خواهند شد (درصورتی که برای آنالیز، به اکانت دسترسی نداشته باشند)
√ یک اینفلوئنسر یا فردی که می خواد برای جذف تبلیغ، تعداد لایک های پست هاش رو نشون بده، به اجبار باید از پنجره نمایش لایک هایی که در قسمت بالا صحبت کردم، اسکریت سات بگیره تا سندی بر عملکرد پیجش باشه
اگه به موارد دیگه ای پی بردید، حتما کامنت بزارید تا به موارد اضافه کنم.
خب این موارد در صورت موفق بودن این آزمایش محقق خواهند شد و به همین خاطره که شرکت های بزرگ برای هر بروز رسانی و تغییر استراتژی خود اول آزمون و خطا می کنن بعدا به تصویب می رسونن.
امیدوارم این مقاله واستون مفید واقع شده باشه
[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] اگه سوال داشتین همینجا کامنت بزارین. اگرم خواستین مقاله رو منتشر کنین، از این لینک استفاده کنین bit.ly/6article [/message_box]