قیمت سئو سایت چطور حساب می شه؟ | سیب سئو | سئو و بهینه سازی و تولید محتوا

قیمت سئو سایت چطور حساب می شه؟

سلام. یکی دیگه از موضوعاتی که خیلی از دوستان سوال می پرسن و همواره ابهام داره بحث هزینه و قیمت سئو سایت هست که امروز می خوام در موردش کامل تر صحبت کنم. خب اول اینکه چه فاکتور ها و آیتم هایی در تعیین و تخمین قیمت سئو تاثیر داره و چطور می توینم قیمت مناسب و منطقی تعیین کنیم؟

ببینید دوستان عزیز، بطور کلی در بحث سئو و بهینه سازی هیچ “بایدی” مثل : حتما ، قطعا ، ۱۰۰ درصد و … وجود نداره چون گوگل و دارو دستش اصلا قابل پیش بینی و حدس زدن نیستن که ما بخوایم با ضمانت کامل و تمام حرفی بزنیم یا قولی بدیم که منه (سئو کار یا شرکت خدمات سئو) قطعا و ۱۰۰% فلان کلیدواژه شما رو میارم صفحه اول گوگل ! یا از همه بدتر اینکه یکی بگه من به شما قول ۱۰۰ درصد می دم که سایت شما رو در فلان کلمه کلیدی بیارم رتبه (به ۱۰ جایگاه اول هر صفحه گوگل) اول یا دوم گوگل!!!  در کل هیچ تضمینی وجود نداره که سایت شما در فلان کلید واژه بعد چند ماه بیاد صفحه اول یا نه اما سئو کار ها نهایت تلاش و سعی خودشونو می کنن تا این اتفاق بیفته. پس هیچ شخص یا شرکتی بطور منطقی و حرفه ای نباید ادعا کنه که ۱۰۰% می تونه سئو رو کامل و صحیح انجام بده. خیلی از آپدیت های گوگل ماهانه و حتی هفتگی روانه وبسایت ها می شه که می تونه نظم و انسجام رتبه ها رو بکل تغییر بده، ممکنه خیلی از سایت ها افت رتبه داشته باشن و خیلی ها هم بهبود! یک آپدیت الگوریتم گوگل می تونه یک سایت رو کلا از دور مسابقات حذف کنه، از این موارد زیاد دیده شده که بهمین خاطر می گیم هیچ تضمینی در سئو وجود نداره.

خب حالا وارد بحث فاکتور های تاثیر گذار در تخمین قیمت سئو بشیم تا ببینیم چیا می تونن در تعیین هزینه کلید واژه موثر باشن .

قیمت سئو سایت چطور حساب می شه؟

فاکتور های مهم در تعیین قیمت سئو

  • وضعیت فعلی سایت شما
  • دامین آتوریتی یا ارزش و اعتبار دامنه شما
  • سختی کلید واژه
  • رقبا
  • تعداد نتایج و سرچ (سرپ SERP) گوگل

برای اینکه هر ۵ مورد رو کاملا درک کنیم، من از یک مثال ثابت استفاده می کنم. کلید واژه ” خرید مانتو ” رو در نظر بگیریم :

وضعیت فعلی و روال کلی سایت شما :

این مورد نقش مهمی در تعیین قیمت کلید واژه داره. وضعیت فعلی سایت ینی اینکه سایت شما نوزاد ( تازه راه اندازی شده) هست یا جوان (مشغول فعالیت) ! سایت فعاله یا غیر فعال! سایت جریمه شده یا پاکه پاکه ! سایت اسپم (خورده شیشه) داره یا مومنه !  سایت چشمو دل پاکه یا چشم هیزه (کپی کار و به سایتای دیگه نظر داره).  طبیعتا یک نوزاد برای راه رفتن و داشتن استقلال نیاز به کمک و حمایت بزرگترا داره و همون اول کار نمی تونه بخوبی از عهده خودش بر بیادو کارای بزرگی انجام بده. این مثال برای سایت ها هم کاملا صدق می کنه. سایت های نوزاد برای راه رفتن و داشتن استقلال باید فعالیت کنن، مخاطب و کاربر جذب کنن، از لحاظ اعتبار و کیفیت به سطحی برسن تا گوگل هم قبولشون داشته باشه و … موارد دیگه. پس نتیجه می گیریم سئو کردن کلید واژه برای یک سایت نوزاد بسیار سخت تر از یک سایت جوانه که چندین سال داره فعالیت می کنه و رو پا خودش ایستاده. با این توضیحات به این سوال !

سئو کردن کلید واژه “خرید مانتو” در سایت بانوبوک راحتره یا سایت دی جی کالا ؟

طبیعتا سایت دی جی کالا راحت تر و کم هزینه تره

 

دامین آتوریتی یا ارزش و اعتبار دامنه :

یکی دیگه از مهمترین ویژگی های یک سایت، domain authority یا اعتبار دامنه سایته. هرچی اعتبار دامنه سایت بیشتر باشه، گوگل بهتر و سریعتر با سایت ارتباط می گیره و رفیق می شه. حالا سوال پیش میاد چه عواملی در بالا بردن اعتبار دامنه تاثیر داره؟

جواب : خیلی مختصر و کوتاه بخوام جواب بدم ، {مهمترین فاکتور ها} : قدرت و کیفیت لینک های داخلی و خارجی – میزان ترافیک و ورودی – عمر دامنه و …..

دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه ها چطور محاسبه میشه؟

با استفاده از پلاگین (اکستنشن) مرورگر

دامین آتوریتی

یا خود سایت “ماز” Moz که می تونید رایگان استفاده کنید.

اعتبار دامنه سایت

 

سختی و اهمیت کلید واژه :

یکی دیگه از مهمترین فاکتور هاست که حتما باید به درستی بررسی و آنالیز بشه. یکی از ملاک های سختی کلمه کلیدی، تعداد سیلاب هاست مثلا سختی کلیدواژه :خرید مانتو” به مراتب بسیار سخت تر از کلیدواژه “خرید مانتو سنتی ایرانی” هست! برای اینکه این موضوع رو بهتر متوجه بشین، پیشنهاد می کنم مقاله تفاوت قیمت سئو کلیدواژه ها رو مطالعه کنین.

روش های مختلف دیگه ای هم هستن که می شه سختی کلید واژه رو تعیین کرد. ۳ مورد رو اینجا معرفی می کنم. سایت kwfinder.com که تا چند مورد بررسی برای اکانت های عادی رایگانه.   دقت کنید که تنظیماتش رو درست انجام بدین. زبان Persian باشه حتما.

سختی کلمه کلیدی

مورد بعدی سایت الکسا هست که شخصا بسیار استفاده می کنم ازش. تحلیل های خوب و دقیقی داره اما باید اکانت پریمیوم داشته باشین تا داشبوردش واستون فعال بشه. این محیط کاربری الکسا ست :

سختی کلید واژه

و مورد سوم سایت ماز هست که برای تخمین هزینه سئو کلیدواژه می تونیم رایگان استفاده کنیم.

سنجش سختی کلمات کلیدی

رقبای حاضر در حوزه فعالیت شما :

گاهی وقتا رقبا خیلی مطرح و مهم نیستن اما گاهی رقیبایی در صفحه اول هستن مثل : ویکی پدیا، یوتیوب، آپارات و … اینجور سایتایی که عمومین و در حوزه تخصصی فعالیت ندارن اما بلاخره جای شما رو گرفتن. نگران نباشین، اگه درست و بهینه کار کنین، می تونین جاشونو بگیرین.

تعداد نتایج موجود برای سرچ کلمه کلیدی :

این یک رقم و آماری هست که نمی شه خیلی استناد کرد که هرچی رقم بالاتر باشه، کلمه کلیدی سخت تر خواهد بود اما در اکثر موارد صدق می کنه. مثلا “خرید مانتو۲۶٫۲۰۰٫۰۰۰ نتیجه نشون داده اما “بلیط چارتر۶٫۴۴۰٫۰۰۰ نتیجه که ” بلیط چارتر ” با اینکه تعداد نتایجش کمتره، اما بسیار سختره. برای همینه که قیمت کلمات کلیدی به همین راحتی نمی شه محاسبه کرد و باید تمام فاکتور ها رو کنار هم بزاریم تا به یک رقم منطقی برسیم.

هزینه سئو

برای مشاوره سئو و اطلاع از قیمت سئو با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه :  http://bit.ly/qeymatSEO

سوالاتتون رو همینجا مطرح کنین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *