کلاس خصوصی سئو در مشهد

کلاس خصوصی سئو در مشهد توسط سیب سئو برگزار می گردد

شاید شما هم از اون دسته مدیران سایت باشین که دنبال یادگیری سئو و امور بهینه سازی سایتتون هستین! کلاس خصوصی سئو که توسط سیب سئو در مشهد برگزار میشود، دقیقا دوره ایست که برای شما کاربردی و هدفمنده چون با کمترین هزینه، بیشترین کارایی و اطلاعات در مورد سئو سایتتون رو خواهید برد 🙂

[ultimate_fancytext fancytext_prefix=” آموزش سئو در مشهد” fancytext_suffix=” در آبان ۹۸ ” strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ sufpref_color=”#898989″ strings_font_style=”text-decoration:underline;” fancytext_strings=” اولین دوره حضوری برگزار شده ی سیب سئو” fancytext_color=”#34aa60″ typewriter_cursor_color=”#319e5c” ticker_background=”#000000″]

کلاس خصوصی سئو شامل چه مواردی میشه؟

√   نوشتن یک مقاله بهینه و هدفمند

√    فهم و شناخت گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول

√   آموزش کار کردن با پلاگین معروف یوآست Yoast

√   کار کردن با ابزار های تحلیلی سئو (Moz-KWFinder)

√   فهم و تحلیل پنل پیشرفته الکسا

√   بهینه سازی صفحه محصول یا landing page

اولین جلسه

کلاس خصوصی سئو در مشهد

مزیت اصلی دوره سئو چیه؟

این کلاس در مشهد برگزار میشه و افرادی که صاحب سایت یا استارت آپ هستن ، به راحتی میتونن شرکت کنن و اطلاعات خودشونو بالا ببرن. از طرفی نیاز نیست خیلی از کارهای تخصصی رو برون سپاری کنن. تعداد محدود شرکت کنندگان باعث میشه تا شما بهتر و راحت تر سوالاتتونو بپرسین درنتیجه کیفیت یادگیری بسیار بالاتر میره 🙂

کلاس خصوصی سئو در مشهد

چرا دوره آموزش سئو رو نباید از دست بدم؟

یادگیری سئو با ۲ روش امکان پذیر خواهد بود. یا مطالعه هزاران مقاله و ویدئو اموزشی یا اینکه خودتون ۵ سال بشینین از صفر تجربه کسب کنید! خب این دو مورد به تنهایی امکان پذیر نیستن یا شاید در شرایط فعلی کسی نتونه با یکی از این دو روش سئو رو یاد بگیره. حالا پیشنهاد من چیه؟ با شرکت کردن در دوره سئو ویژه مدیران ، مباحث تئوری های مورد نیاز تدریس و تمام تجربه و آموخته های ۵ ساله ی خودمو بصورت عملی در اختیارتون خواهم گذاشت. شما با یک تیر ۲ نشون خواهید زد. مباحث تئوری کاملا به زبان ساده و قابل فهم تدریس خواهد شد. بعد هر موضوع، بصورت عملی روی سایت هایی که قراره خودتون طراحی کنید، سئو هم انجام خواهد شد.

پیش نیاز شرکت در این دوره چیه؟

√  اطلاعات و تجربه اولیه از دنیای وب (کد نویسی- سئو- تولید محتوا)

√  حتی اگه هیچ آشنایی با این موارد ندارید هم نگران نباشید، من کمکتون خواهم کرد.

 

در جلسه اول چه اتفاقاتی افتاد؟ 

با مفاهیم اولیه و کلی سئو آشنا شدیم. فاکتور های کلی که در سئو تاثیر گذارن رو بررسی کردیم. الگوریتم های مهم و حساس رو باهم مرور کردیم. ساختار لینک و لینک سازی رو شکافتیم همچنین فهمیدیم که لینک سازی یا Link Building یکی از مهمترین بخش های سئو ی سایت ماست.

شما هم مایلین که توی کلاس خصوصی سئو شرکت کنین؟

بسیار عالی. تبریک میگم که به فکر رشد و توسعه خودتون هستین… هر زمان که خواستین شرکت کنین، کافیه که به اینستاگرام من پیام بدین تا راهنمایی کنم

ایندکس سایت در گوگل

کلید اسرار گوگل این داستان شوک مرگبار

سایت حذف شده از لیست نتایج گوگل بحث امروز سیب سئو ست که حسابی قراره راجع بهش صحبت کنیم. اگه وبمستر یا سئو کار هستید، حتما با این مشکل مواجه شدید و من کاملا درکتون می کنم، اون لحظه ای که کلیدواژه هایی رو که سئو کردین رو سرچ می کنین و سایت توی هیچ صفحه ای از گوگل بالا نیست، قلبتون توو حلقتون اومده و چیزی تا سکته زدن دومتون نمونده خخخخ  اما توو این لحظه چه باید کرد؟ نماز آیات؟ تماس با پشتیبانی گوگل؟ تماس با هاستینگ؟ تماس با یک سئو کار خفن؟ یا ….

مخاطبین این مقاله : افراد متخصص و وبمستر


توضیحاتی مختصر از حضرت گوگل در مورد حذف سایت از سرچ گوگل

  گوگل ممکنه موقتا یا بطور دائم سایت ها رو از لیست نتایج یا ایندکس index خودش حذف کنه اگه بر این باور باشه که شما ( متخصص سئو ) یا مالک سایت به هر نحوی قوانینش رو رعایت نکردین یا به هر روشی خواستین مقررات و شرایطی که تعیین کرده رو زیر پا بزارین و به قول خودمون دورش بزنین، به سادگی متوجه میشه و سخت حالتونو میگیره. اگه سایت رو بلاک کنه که شما پنالتی می شین و خارج شدن از لیست پنالتی کار حضرت فیله !! دقیقا مثل این می مونه که پلیس راهنمایی رانندگی موتور بدون پلاک شما رو گرفته و منتقل کرده پارکینگ، حالا در آوردن موتور از پارکینگ خودش یک پروسه ی چند ماهه ست ….  دلایل مختلفی می تونه داشته باشه که چرا از لیست نتایج گوگل پرت شدین که این موارد زیر می تونه تاثیر گذار باشه. اقدامات مشخصی چون : کلاکینگ Cloaking ، قرار دادن متون بی رنگ و خارج از دید کاربر Hidden text or links ، ایجاد صفحات/لینک های بی کیفیت و تقلبی که صرفا با هدف فریب دادن موتور های جست و جو پایه ریزی شدن Doorway pages  و …. اگه سایت بخاطر رعایت نکردن قوانین و ضوابط بلاک (پنالتی) شده باشه، ما حتما از طریق سرچ کنسول به شما هشدار خواهیم داد.

خب دقیقا میخوایم  روش هایی رو بررسی کنیم که ببینیم مشکل از کجاست و چرا این اتفاق افتاده؟

روش های تشخیص حذف سایت از لیست نتایج گوگل

سایت دو نقطه :site

یکی از روش های ساده ای که میشه فهمید سایت و صفحاتمون از لیست ایندکس گوگل حذف شده یا نه، این روشه :

ایندکس سایت در گوگل

تطق تصویر، اول :site بعد ادرس دامنه بدون www و https/http رو تایپ کنید(site:30bseo.ir). اگه هیچی نیاورد، یعنی از لیست ایندکس حذف شدن اما اگه صفحات رو نشون داد یعنی همچنان در لیست حضور دارن. گاهی اوقا ممکنه تاخیر کراول هم تاثیر داشته باشه.

نکته: به تعداد نتایج صفحات سایتتون هم دقت کنید. اگه تعداد خیلی بیشتر از حجم پیش بینی شماست، احتمال داره که هاست ویروسی یا هک شده باشه و صفحات اسپم تولید کردن! یک موردی که قبلا بهش برخورده بودم همین حالت بود. سایتی در زمینه دندانپزشکی که تازه راه اندازی شده بود حدود ۱۰۰۰ نتیجه در لیست ایندکس صفحه داشت که بعد از اینکه آمارشو گرفتم، فهمیدم که صفحات اسپم ساختن با لینک های مخرب و پورن به جهت بالا بردن ترافیک سایت که مصداق کامل سئو سیاه هست.


بررسی سرچ کنسول search console

هیچ موقه از سرچ کنسول غافل نشید! مثل خونواده خودتون بدونیدش خخخ .  آیتم Security issues و Manual actions رو چک کنید. شاید خطایی ثبت شده باشه. اگه هیچی نبود و تیک سبز داشتید، برید سراغ روش های بعدی…

هاست و بدافزار  host & malware

در مورد هاست زیاد بحث نمی کنم چون خودتون باید بگردید علائم مشکوکی هست یا نه. اگه از وردپرس استفاده می کنین احتمال داره هک شده باشه و هکر اسکریپتی نصب کرده که می تونه روی مرورگر کاربران بدافزار نصب کنه که در کروم به این شکل نمایش میده و اخطار میده که اگه اصرار بر باز شدن سایت دارین، امکان داره اطلاعاتتون به سرقت بره!

  هاست و تمامی فایل ها رو محض رضای خدا اسکن کنید. کاراگاه بازی با خودتون.

فایل روبات robots.txt

اگه از وردپرس و یوآست استفاده می کنین، به منو ابزار های یوآست برین و بخش ویرایشگر فایل، اینجا ببینید اصلا فایل robots.txt دارید یا نه؟ اگه بود چک کنید دستورات اضافی نداشته باشه…. گاهی وقتا ممکنه یه نفر از سر بدجنسی یا بی اطلاعی دستوری به روبات بده که از ایندکس شدن سایت جلوگیری بشه. توی این حالت خب مشخصه که دلیل حذف شدن از لیست نتایج گوگل چیه.. اما اگه این مورد هم اوکی بود، برید سراغ مورد بعدی….

اگه از وردپرس استفاده نمی کنین، وارد بخش سرچ کنسول قدیم بشید و از منو crawl  گزینه  robots.txt tester بزنید. اینجا دستورات فایل رو مشاهده می کنید. ممنوعات و اختیارات کاملا دیده میشه. موارد رو دونه به دونه تست کنید که خطایی نداشته باشه. به این صورت :

اگه وردپرس دارین، این قسمت رو چک کنید حتما که تیک نداشته باشه:

صندوق پیام سرچ کنسول

صندوق پیام اگه مطلب خاصی اشاره نکرده، پس باز هم مشکل از جای دیگست… نگران نباشید

سرچ در بینگ و یاهو yahoo & bing

اگر کلیدواژه ها یا سایت شما در این ۲ موتور جست و جو قرار داشت، ختم صلوات رو بخونید :



ختم صلوات

ببینید دوستان، این مقاله فقط برای افرادی نوشته شده که سایتشون بطور عادی کار میکنه و قبل این موضوع مشکل خاصی نداشتن. کلیدواژه هاشون بصورت نرمال در صفحات و لیست نتایج گوگل  وجود داشتن و یهو این اتفاق واسشون افتاده ! اگه همچین شرایطی داشتین ، تجربه و تحقیقات من به شما توصیه میکنه که هیچ جای نگرانی وجود نداره! این اتفاق صرفا یک شوک از سمت گوگله  گوگل گاهی وقتا مثل یک مادره مهربون رفتار میکنه تا توی همچین شرایطی، ما به خودمون بیایم و تمامی موارد و کارهایی که نباید انجام می دادیم و اصلا بهش توجه نداشتیم رو الان مجدد چک کنیم و ازین به بعد حتما رعایتشون کنیم(دیدگاه معنوی). اگه همه شرایط بالا اوکی بود و مشکلی نداشتین، بهترین راهکار، صبر و تقوای الهیه… ۲ ، ۳ روز به خودتون و سایت استراحت بدید تا همه چی برگرده سر جای اولش! حواستون باشه کار عجیب غریبی انجام ندین. کاملا ریلکس و طبیعی. این بهرین شیوه درمانه.

اگه باز هم بعد چند روز مشکل حل نشد، حتما بهم پیام بدین تا مشاوره سئو بدم، امید به خدا مشکل حل خواهد شد.

مشاور سئو

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] اگه سوال داشتین همینجا کامنت بذارین. اگرم خواستین مقاله رو منتشر کنین، از این لینک استفاده کنین bit.ly/removeix   [/message_box]

[blog_posts posts=”6″ columns=”3″ image_height=”200px” show_date=”true”]
قیمت سئو سایت چطور حساب می شه؟

قیمت سئو سایت چطور حساب می شه؟

سلام. یکی دیگه از موضوعاتی که خیلی از دوستان سوال می پرسن و همواره ابهام داره بحث هزینه و قیمت سئو سایت هست که امروز می خوام در موردش کامل تر صحبت کنم. خب اول اینکه چه فاکتور ها و آیتم هایی در تعیین و تخمین قیمت سئو تاثیر داره و چطور می توینم قیمت مناسب و منطقی تعیین کنیم؟

ببینید دوستان عزیز، بطور کلی در بحث سئو و بهینه سازی هیچ “بایدی” مثل : حتما ، قطعا ، ۱۰۰ درصد و … وجود نداره چون گوگل و دارو دستش اصلا قابل پیش بینی و حدس زدن نیستن که ما بخوایم با ضمانت کامل و تمام حرفی بزنیم یا قولی بدیم که منه (سئو کار یا شرکت خدمات سئو) قطعا و ۱۰۰% فلان کلیدواژه شما رو میارم صفحه اول گوگل ! یا از همه بدتر اینکه یکی بگه من به شما قول ۱۰۰ درصد می دم که سایت شما رو در فلان کلمه کلیدی بیارم رتبه (به ۱۰ جایگاه اول هر صفحه گوگل) اول یا دوم گوگل!!!  در کل هیچ تضمینی وجود نداره که سایت شما در فلان کلید واژه بعد چند ماه بیاد صفحه اول یا نه اما سئو کار ها نهایت تلاش و سعی خودشونو می کنن تا این اتفاق بیفته. پس هیچ شخص یا شرکتی بطور منطقی و حرفه ای نباید ادعا کنه که ۱۰۰% می تونه سئو رو کامل و صحیح انجام بده. خیلی از آپدیت های گوگل ماهانه و حتی هفتگی روانه وبسایت ها می شه که می تونه نظم و انسجام رتبه ها رو بکل تغییر بده، ممکنه خیلی از سایت ها افت رتبه داشته باشن و خیلی ها هم بهبود! یک آپدیت الگوریتم گوگل می تونه یک سایت رو کلا از دور مسابقات حذف کنه، از این موارد زیاد دیده شده که بهمین خاطر می گیم هیچ تضمینی در سئو وجود نداره.

خب حالا وارد بحث فاکتور های تاثیر گذار در تخمین قیمت سئو بشیم تا ببینیم چیا می تونن در تعیین هزینه کلید واژه موثر باشن .

قیمت سئو سایت چطور حساب می شه؟

فاکتور های مهم در تعیین قیمت سئو

  • وضعیت فعلی سایت شما
  • دامین آتوریتی یا ارزش و اعتبار دامنه شما
  • سختی کلید واژه
  • رقبا
  • تعداد نتایج و سرچ (سرپ SERP) گوگل

برای اینکه هر ۵ مورد رو کاملا درک کنیم، من از یک مثال ثابت استفاده می کنم. کلید واژه ” خرید مانتو ” رو در نظر بگیریم :

وضعیت فعلی و روال کلی سایت شما :

این مورد نقش مهمی در تعیین قیمت کلید واژه داره. وضعیت فعلی سایت ینی اینکه سایت شما نوزاد ( تازه راه اندازی شده) هست یا جوان (مشغول فعالیت) ! سایت فعاله یا غیر فعال! سایت جریمه شده یا پاکه پاکه ! سایت اسپم (خورده شیشه) داره یا مومنه !  سایت چشمو دل پاکه یا چشم هیزه (کپی کار و به سایتای دیگه نظر داره).  طبیعتا یک نوزاد برای راه رفتن و داشتن استقلال نیاز به کمک و حمایت بزرگترا داره و همون اول کار نمی تونه بخوبی از عهده خودش بر بیادو کارای بزرگی انجام بده. این مثال برای سایت ها هم کاملا صدق می کنه. سایت های نوزاد برای راه رفتن و داشتن استقلال باید فعالیت کنن، مخاطب و کاربر جذب کنن، از لحاظ اعتبار و کیفیت به سطحی برسن تا گوگل هم قبولشون داشته باشه و … موارد دیگه. پس نتیجه می گیریم سئو کردن کلید واژه برای یک سایت نوزاد بسیار سخت تر از یک سایت جوانه که چندین سال داره فعالیت می کنه و رو پا خودش ایستاده. با این توضیحات به این سوال !

سئو کردن کلید واژه “خرید مانتو” در سایت بانوبوک راحتره یا سایت دی جی کالا ؟

طبیعتا سایت دی جی کالا راحت تر و کم هزینه تره

 

دامین آتوریتی یا ارزش و اعتبار دامنه :

یکی دیگه از مهمترین ویژگی های یک سایت، domain authority یا اعتبار دامنه سایته. هرچی اعتبار دامنه سایت بیشتر باشه، گوگل بهتر و سریعتر با سایت ارتباط می گیره و رفیق می شه. حالا سوال پیش میاد چه عواملی در بالا بردن اعتبار دامنه تاثیر داره؟

جواب : خیلی مختصر و کوتاه بخوام جواب بدم ، {مهمترین فاکتور ها} : قدرت و کیفیت لینک های داخلی و خارجی – میزان ترافیک و ورودی – عمر دامنه و …..

دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه ها چطور محاسبه میشه؟

با استفاده از پلاگین (اکستنشن) مرورگر

دامین آتوریتی

یا خود سایت “ماز” Moz که می تونید رایگان استفاده کنید.

اعتبار دامنه سایت

 

سختی و اهمیت کلید واژه :

یکی دیگه از مهمترین فاکتور هاست که حتما باید به درستی بررسی و آنالیز بشه. یکی از ملاک های سختی کلمه کلیدی، تعداد سیلاب هاست مثلا سختی کلیدواژه :خرید مانتو” به مراتب بسیار سخت تر از کلیدواژه “خرید مانتو سنتی ایرانی” هست! برای اینکه این موضوع رو بهتر متوجه بشین، پیشنهاد می کنم مقاله تفاوت قیمت سئو کلیدواژه ها رو مطالعه کنین.

روش های مختلف دیگه ای هم هستن که می شه سختی کلید واژه رو تعیین کرد. ۳ مورد رو اینجا معرفی می کنم. سایت kwfinder.com که تا چند مورد بررسی برای اکانت های عادی رایگانه.   دقت کنید که تنظیماتش رو درست انجام بدین. زبان Persian باشه حتما.

سختی کلمه کلیدی

مورد بعدی سایت الکسا هست که شخصا بسیار استفاده می کنم ازش. تحلیل های خوب و دقیقی داره اما باید اکانت پریمیوم داشته باشین تا داشبوردش واستون فعال بشه. این محیط کاربری الکسا ست :

سختی کلید واژه

و مورد سوم سایت ماز هست که برای تخمین هزینه سئو کلیدواژه می تونیم رایگان استفاده کنیم.

سنجش سختی کلمات کلیدی

رقبای حاضر در حوزه فعالیت شما :

گاهی وقتا رقبا خیلی مطرح و مهم نیستن اما گاهی رقیبایی در صفحه اول هستن مثل : ویکی پدیا، یوتیوب، آپارات و … اینجور سایتایی که عمومین و در حوزه تخصصی فعالیت ندارن اما بلاخره جای شما رو گرفتن. نگران نباشین، اگه درست و بهینه کار کنین، می تونین جاشونو بگیرین.

تعداد نتایج موجود برای سرچ کلمه کلیدی :

این یک رقم و آماری هست که نمی شه خیلی استناد کرد که هرچی رقم بالاتر باشه، کلمه کلیدی سخت تر خواهد بود اما در اکثر موارد صدق می کنه. مثلا “خرید مانتو۲۶٫۲۰۰٫۰۰۰ نتیجه نشون داده اما “بلیط چارتر۶٫۴۴۰٫۰۰۰ نتیجه که ” بلیط چارتر ” با اینکه تعداد نتایجش کمتره، اما بسیار سختره. برای همینه که قیمت کلمات کلیدی به همین راحتی نمی شه محاسبه کرد و باید تمام فاکتور ها رو کنار هم بزاریم تا به یک رقم منطقی برسیم.

هزینه سئو

برای مشاوره سئو و اطلاع از قیمت سئو با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه :  http://bit.ly/qeymatSEO

سوالاتتون رو همینجا مطرح کنین.

اهمیت سئو سایت در کسب و کار آنلاین

اهمیت سئو سایت در کسب و کار آنلاین

یکی از مباحث بسیار داغ و پر تنش این آشفته بازار فعلی جامعه ما، کسب و کار های نوپا یا استارت آپ هاست که عجیب در حال رقابت با یکدیگرند. نمیخوام خیلی وارد حاشیه بشم پس بریم سر اصل مطلب : سئو سایت مثل آیتم های دیگه مورد نیاز یک کسب و کار اهمیت بسیار ویژه ای داره. اگه هنوز با سئو و بهینه سازی سیات آشنایی کافی ندارین، مقاله سئو به زبان ساده رو مطالعه کنین تا با هم فنی تر صحبت کنیم.

اصلا چرا باید سایت ما سئو بشه؟

رقابت و تعداد کسب و کار های مشابه در زمینه فعالیت شما اونقدر زیاد هست که بدون سئو واقعا شکست خواهید خورد مگه اینکه سایت دولتی یا خیلی خاص مثل دیجی کالا داشته باشین که به حدی محبوب و قدرتمند باشه که دیگه نیازی به بهینه سازی نداشته باشه گرچه که اینطور سایت ها هم تیم سئو مخصوص خودشونو دارن و همچنان در حل فعالیتن. یک مثال کوچیک بزنم : تا ۳ سال پیش در حوزه زعفران نهایتا ۳۰ سایت کار می کردن که رقابت خیلی سخت نبود و اگه هر مدیر سایتی یکم اصول سئو رو می دونست، خیلی راحت رتبه می گرفت اما الان شاید ۶۰ الی ۷۰ سایت که فقط من میشناسم، توی این زمینه فعالیت می کنن. خب بنظرتون آیا همه اینا دیده میشن و فروش آنلاین خواهند داشت؟ جواب : صراحتا خیر ! ۹۰ % سرچ کاربران گوگل فقط صفحه اول هست یعنی ۹۰ % کاربرا فقط صفحه اولو می بینن چون به هدفشون میرسن. از طرفی صفحه اول هم فقط جای ۱۰ سایت رو داره . آیا همه اینا می تونن در صفحه اول قرار بگیرن؟ جواب : بازم خیر !

چه کنیم در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ؟

اول اینکه باید بدونیم و قبول کنیم که قدم گذاشتن توی این مسیر سخت و نفس گیر هزینه هایی مثل : مالی ، زمان ، انرژی ، پرسنل و …. خواهد داشت. پس رقابت بدون هزینه امکان پدیر نیست. هزینه سئو و بهینه سازی سایت هم یکی از مهمترین و حیاتی ترین برنامه های بودجه بندی سیستم کسب و کارتون باید قرار بگیره چون بدون سئو یه کسب و کار یا استارت آپ نمی تونه خودشو نشون بده و دیده شدن زمانی اتفاق میفته که بقیه از یک طریقی شما رو ببین. بهترین ، سالم ترین و موندگار ترین روش دیده شدن هم سئو هست. گاهی وقتا هزینه سئو کردن یک سایت از هزینه طراحیش بیشتر میشه ! مگه داریم؟ مگه میشه؟

هزینه سئو سایت

این هزینه چطور محاسبه و تعیین میشه؟ خب فاکتور های مختلفی تعیین کننده این امر هست مثلا : سختی کلیدواژه ، وضعیت فعلی سایت شما ، رقبا ، الگوریتم های زمان حال ، تعداد نتایج سرچ کلیدواژه ، دامین آتوریتی یا ارزش و اعبار دامنه و ……

خیلی ها سوال میپرسن چرا قیمت سئو کلیدواژه ها متفاوته؟

خدمت با سعادت شما عرض کنم که در فرایند سئو عوامل درونی و بیرونی زیادی موثرن. یکی از این عوامل رتبه و جایگاه سایت شماست ! اگه سایتتون تازه راه اندازی شده باشه، مثل یک نوزادی میمونه که باید ازش کاملا مراقبت و نگه داری کرد. این مراقبت شبانه روزیه و برای همینه که هزینه سئو کردن یه کلیدواژه در سایتی که تازه راه اندازی شده، بیشتر از سایتیه که چندین سال فعالیت میکنه و رئال عادی خودشو طی میکنه . مثال :

هزینه سئو کلمه کلیدی x در سایت معتبر (مشغول فعالیت)       =  y

هزینه سئو کلیدواژه x در سایت نوزاد (تازه راه اندازی شده)       =   ۳y  یا بیشتر

هزینه سئو کلید واژه

نتیجه : هزیمه کلمات کلیدی هیچ وقت مثل هم نیستن و در سایت های مختلف، متفاوتن. یکی دیگه از عوامل تعیین کننده هزینه عبارات کلیدی ، تعداد سیلاب اونهاست. مثال :
عبارت کلیدی : خرید زعفران                                            قیمت :  XX/000/000  تومن

عبارت کلیدی : خرید زعفران تازه خراسان جنوبی                قیمت :    X/000/000   تومن

قیمت سئو

البته این یک قانون کلی نیست. گاهی بر اساس نوع فعالیت و رنج کلی رفتار کاربرا در حوزه عبارت جست و جو شده، هزینه کلیدواژه هایی که با سیلاب های بیشتر به دلیل تخصص و دقت بالا در هدف، بالا تر می رود.دلیل تفاوت در هزینه سایت و سئو هم همینه! طراحی سایت مثل یک پروژه ساختمانیه که پیمان کار ساختمان رو میسازه و بعد یک سال تحویل میده و دیگه به زیبایی، اعتبار و اتفاقات بعدیش کاری نداره اما سئو دقیقا برعکس این موضوعه. در بهینه سازی سایت ، سئو کار یا متخصص سئو تازه کارشون با سایت شروع میشه و هر روز باید حوسشون به همه چی باشه. موردی که باید اشاره کنم اینه که گاهی کارفرما فقط میخواد که ۱ کلیدواژه ساده بیاد صفحه اول، خب اینجا هزینه طبیعتا خیلی کمتر خواهد بود.

خب حالا قانع شدیم که بطور کلی هزینه سئو از هزینه طراحی سایت بیشتره چون سود آوری برای شما بیشتر خواهد بود. این سری از مقالات همچنان ادامه داره 🙂

برای مشاوره سئو و اطلاع از  هزینه و قیمت سئو با ما در ارتباط باشید.

ممنون که زمان گذاشتین و به ارتقاء اطلاعات عمومی خودتون اهمیت دادین. امیدوارم مطلب مفید واقع شده باشه. اگه سوالی داشتین، همینجا کامنت بذارید .

لینک کوتاه مقاله : http://bit.ly/2URTeh7

سئو و بهینه سازی سایت به زبان ساده

سئو و بهینه سازی سایت به زبان ساده

سلام . امروز طبق درخواست خیلی از دوستان قراره که معنی و مفهوم سئو و بهینه سازی سایت رو توضیح بدم. اصلا می خوام بدونم چه کاری انجام میده و چقدر زمان می بره و …. کلی از سوالاتی که توی ذهنتون هست رو جواب میدم. خب اول اینکه سئو (search engine optimization)  بهینه سازی موتور های جست و جو یک علم تخصصی در زمینه بهینه سازی سایت های اینترنتی که شامل ۱۰۰ ها فاکتور مختلف در زمینه های گوناگون هست که شما رو قادر می سازه تا بتونین وبسایتتون رو از جایگاه فعلی به درجات بالاتر ارتقاء بدین. خب یعنی چی؟ با یک مثال ساده توضیح میدم :

طرح توجیهی سئو و بهینه سازی

یک شهر توریستی رو در نظر بگیرین. قراره که توریست ها به این شهر بیان و به مدت ۱۰ دقیقه از نمایشگاه اصلی این شهر بازدید و خرید کنن. تعداد غرفه های نمایشگاه هم بسیار محدوده. خب حالا بنظرتون کدوم فروشنده ها بیشترین سود رو می کنن؟ افرین درسته، افرادی که بتونن غرفه های اصلی نمایشگاه رو بدست بیارن. در این حالت با توجه به تایم خیلی کوتاه توریست ها و همچنین تعداد زیاد غرفه دار ها، فقط امکان بازدید و خرید از ۱۰ غرفه اول وجود داره پس طبیعتا ۱۰ غرفه دار اول به پول و سود می رسن و بقیه غرفه دار ها باید منتظر توریست های سال بعد بشینن !!!!

سئو و بهینه سازی سایت به زبان ساده

خب این مثال دقیقا در مورد سایت ها و گوگل صدق می کنه. نمایشگاه میشه گوگل ، ۱۰ غرفه اول میشن ۱۰ جایگاه اول صفحه اول گوگل و توریست ها میشن کاربران اینترنتی و غرفه های یازدهم به بعد هم میشن صفحات دوم،سوم و ….. الی آخر گوگل و فروشنده ها هم میشن مدیر سایت ها. پس به این نتیجه می رسیم که جنگ سره بدست آوردن ۱۰ رتبه یا جایگاه اول صفحه اول گوگل هست و مدیران سایت ها دائم باهم در حال چالش هستن. هرکدوم که به صفحه اول برسه، بازار و کاربر رو در چنگ خودش خواهد گرفت. یک اصطلاح جالب در زمینه سئو میگه که : اگه می خوای سایتت رو بزاری توی قبرستون، بزار صفحه ۲ گوگل !!!! این نشون می ده که کاربران خیلی کم پیش میاد که صفحه های دوم سوم و …. رو هم چک کنن چون در ۹۰ درصد مواقع در صفحه اول به هدف خودشون می رسن. برای رسیدن به صفحه اول گوگل هم باید سئو بلد باشی. اگه یاد نداشته باشی، مجبوری این کار رو بسپری به یک سئو کار حرفه ای. سئو کار حرفه ای تخصصش ارتقاء جایگاه سایت شما به صفحه اول گوگله پس اگه از این کار سر در نمی یارین و خواستین خودتون این کارو انجام بدین، خواهشا با آینده سایت و کسب و کار خودتون بازی نکنین چون یک اشتباه کوچیک خطرات جبران ناپذیری رو واستون به ارمغان میاره. پس تا اینجا کاملا با بحث سئو و اهمیتش آشنا شدیم و دیگه نیازی نیست بیشتر توضیح بدم. حالا سوال پیش میاد که برای چه سایت هایی به سئو نیاز داریم؟ اگه نظر منو بخواین، توی هر زمینه ای که هدف بازاریابی و رسیدن به فروش و پول دارین! و این صرفا به فروش و پول ختم نمی شه گاهی وقتا می خواین که سایت شما از دید هنرمندا صفحه یک باشه که خب اینم یک نوعشه….

زمانی به سئو نیاز ندارین که مطلقا هدفتون از داشتن سایت، یک سرگرمی باشه. حالا سوال پیش میاد که برای سئو کردن به چه چیزی نیاز داریم؟ اول به یک سیستم دوم به اینترنت و سوم به یک سئو کار خخخخ

سئو جنگ سرخپوستان بی منطق 

سئو کار ها کاملا به این موضوع آگاه هستن که گوگل دائما در حال آپدیته و باید اطلاعات خودشونو بروز کنن وگرنه از غافله عقب افتاده و از دیگر جنگجویان (سئو کار ها) شکست خواهند خورد. (سخن بزرگان : جنگ جنگ تا پیروزی!) از شوخی که بگذریم، سئو رو نمیشه گفت دقیقا این کار و اون کار و اون کاره دیگه تشکیل میده! چون توی این مورد باید تجربه و خلاقیت رو چاشنی کار قرار بدی تا بتونی با صرف کمترین هزینه و زمان به تارگت یا هدفت که صفحه اول گوگل هست برسی. خب روش های زیادی هم هستن که زمان این پروسه و فرایند رو کاهش و افزایش میدن مثلا سئو کلاه سیاه یا سئو کثیف . همونطور که از اسمش پیداست، سئو سایت با روش های تقلبی و فریبنده که گوگل این ترفند ها رو تشخیص میده و سایت رو به اشد مجازات می رسونه که حقشم هست خخخ. سئو کلاه سفید یا سئو تمیز بعنی بکار بردن روش های سالم و صادقانه که موجب رضایت و خرسندی گوگل میشه که توی این روش زمان به مراتب بیشتر از روش سئو سیاه خواهد بود. مورد سوم سئو کلاه خاکستری هست. روشی بین سئو سفید و سئو سیاه که از هردو ترفند استفاده میشه و افرادی که این کار رو انجام میدن باید خیلی هوشمندانه و زیرکانه عمل کنن تا مرتکب اشتباه و خطا نشن وگرنه حساب کارشون با کرام الکاتبین میفته.

سئو جنگ سرخپوستان بی منطق 

خب دوستان تا اینجا فهمیدیم که سئو و بهینه سازی سایت یعنی چی و با اهمیتش آشنا شدیم. توی این مقاله بیشتر نمی خوام توضیح بدم. گاماس گاماس پیش میریم تا با فرایند و روال سئو نزدیک تر بشیم.

تا اینجا هر سوالی که دارین، توی قسمت نظرات مطرح کنین تا جواب بدم. مرسی که وقت گذاشتین و همراه سیب سئو بودین.

این داستان سئو و بهینه سازی ادامه داره و منتظر داستان های بعدی باشید 🙂